סגור את תיבת החיפוש

משכנתא

כמה פעמים יצא לכם לשמוע על המושג משכנתא? כמה מכם מפחדים מהמשכנתא? בכדי לקחת משכנתא חשוב להבין קודם כל מהי משכנתא ומתי משתמשים בה.

צוות האתר - חוק ונדל"ן | 09/04/2024

שתפו את הכתבה

משכנתא, מהי משכנתא?

משכון מוגדר בסעיף 1 לחוק המשכון: "משכון הוא שעבוד נכס (נכס יכול להיות דירה או כל חפץ אחד לצורך הדוגמא) כערובה לחיוב. המשכון מזכה את הנושה (הבנק בעסקאות מקרקעין) להיפרע מהנכס אם לא סולק החיוב".
מה זה אומר? משכון היא עסקה ברצון שנעשית בין שני צדדים, כאשר אדם צריך סכום כסף גדול הוא רשאי למשכן נכס כנגד הכספים, אני ארשום אמשכן את הדירה שלי לבנק כדי לקבל מהבנק הלוואה בסכום כסף גדול מאד אשר יקנה לי את האפשרות לשלם לקבלן את הכסף עבור הדירה.

משכנתא, היא משכון נכסי נדל"ן והיא תמיד נולדת בחוזה בין הצדדים, עם חתימת החוזה נוצרת לנושה (הבנק) זכות אישית ביחס לנכס הממושכן. בשלב הבא הבנק יכול לשכלל את הזכות האישית ולהפוך אותה לקניינית.

דרישת הכתב

סעיף 8 לחוק המקרקעין קובע שכל עסקת מקרקעין טעונה הסכם כתוב, המשמעות היא שכדי לבצע עסקה בנדל"ן חייב להיחתם הסכם מחייב בין הצדדים.
המחוקק יוצא מנקודת הנחה שעסקאות נדל"ן הו עסקאות כל כך חשובות וגורליות שחייבים לחתום בהן הסכם אשר ישקף את הסכמת הצדדים, התנאים לעסקה, מעודים ועוד.
לפיכך, על מנת לתת למשכנתא תוקף וזכות קניינית בנכס יהיה עלינו לחתום על חוזה בכתב.

משכנתא כזכות קניינית

על מנת להפוך את המשכנתא לזכות קניינית אשר תשמור עליכם כבעלי הנכס, ללוות כספים מהבנק ולשלם למוכר זה נהדר, אך לא די בכך.
חוק המקרקעין, סעיף 7 קובע כי, זכות המשכנתא הופכת לקניינית אך ורק על ידי רישומה בטאבו.

לסיכום, כאשר אנו ממשכנים את הנכס שלנו כנגד שוויו הכספי, אנו מתחייבים מול הבנק בחוזה משכנתא. מבחינה משפטית, על מנת לזכות בזכות קניינית עלינו לרשום את המשכנתא בטאבו.

כתבות נוספות

קניית דירה

צוות האתר - חוק ונדל"ן | 21/08/2024

עלויות הקנייה – מהן ההוצאות הנלוות לקניית דירה?

תיקון החלטה תמ"א 38

צוות האתר - חוק ונדל"ן | 12/08/2024

תיקון החלטה תמ"א 38

צוות האתר - חוק ונדל"ן | 01/08/2024

דירות להשכרה בראשון לציון ישירות מהבעלים, בלי תיווך!!!

צוות האתר - חוק ונדל"ן | 23/07/2024

בחירת מתווך מומלץ למכירת בית

מחפשים עורך דין מומלץ או נדלניסט איכותי?
רוצים לדעת עוד על משכנתא? מלאו את הטופס